Ogłoszenia dealerów Ogłoszenia sprzedaży Ogłoszenia kupna Ogłoszenia nowe Badanie pojazdów






od    do 


od    do 



od    do 

Wyszukiwanie szczegółowe

Najczęściej zadawane pytania
 
1. Dlaczego powstał kolejny portal ogłoszeniowy?
 
Portal bezwypadkowe.auto.pl powstał z powodu luki w serwisach rynku ogłoszeniowego. Nie ze względu na ich brak, lecz lukę która wytworzyła się być może z powodu ich nadmiaru. Z powodu szybkiego rozwoju internetu   i jego nieograniczonego zasięgu kanał ten stał się najpopularniejszym nośnikiem ogłoszeń. 
Niestety wśród tysięcy ogłoszeniodawców i setek tysięcy ogłoszeń trudno jest wyłowić wymarzone auto od uczciwego sprzedawcy. W czasach, gdzie podaż przewyższa popyt, pokusa zatajenia paru faktów z przeszłości samochodu, jego kolizyjności, jest bardzo duża. Dlatego szukając samochodów bezwypadkowych na ogólnych portalach internetowych, zaznaczając że takie chcemy oglądać, coraz częściej natrafiamy na samochody wręcz fizycznie uszkodzone. Nagminne jest ogłaszanie samochodów po kolizjach drogowych jako bezwypadkowych. Lecz informacja o tym jest zatajana. Dlaczego? Powód jest prozaiczny. Przeważająca większość klientów chce kupić auto bezwypadkowe i takowe zaznacza w wyszukiwarkach. 
Nieuczciwi sprzedawcy wykorzystują fakt ogólnego braku odpowiedzialności za podawanie nieprawdy w ogłoszeniach, oszukują kupujących co do stanu pojazdu już w momencie jego ogłaszania.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów oraz uczciwych sprzedawców stworzyliśmy portal bezwypadkowe.auto.pl.
 
2. Jakie auta można ogłaszać na tej stronie?
 
Wszystkie pojazdu nowe do 3.5t DCM
 
Samochody używane do 3.5t DMC z zastrzeżeniem, że każde używane auto musi zostać przebadane pod względem grubości powłoki lakierowej, która zostanie podana na stronie ogłoszenia w odpowiedniej formie.
 
 
3. Czy można ogłosić pojazd po naprawach blacharsko-lakierniczych?
 
Można, jednak nie każdy. Niedopuszczalne jest ogłaszanie pojazdów, które miały naruszone elementy konstrukcyjne auta. Właśnie w tym celu dokonuje się badania pojazdu przed jego ogłoszeniem.
Nie każde malowane auto jest złe. Naprawione drobne wgniecenia, przerysowania czy stłuczka parkingowa, wcale nie muszą wpływać negatywnie na jego późniejszą eksploatację.
 
4. Po co podawanie grubości lakieru na poszczególnych elementach?
 
W czytelny sposób daje to obraz pojazdu oraz jego ewentualnych wcześniejszych uszkodzeń i ich zakresu.  
 
5. W jaki sposób wykonuje się badanie grubości lakieru?
 
Bada się każdy element zewnętrzny pojazdu w kilku miejscach. Jako wynik badania podaje się najwyższy pomiar z danego elementu. Jeżeli elementy wykazują podwyższoną grubość warstwy lakieru, dokonuje się badania elementów konstrukcyjnych pojazdu.
W przypadku elementów z tworzyw sztucznych, np.zderzaki, błotniki nie ma możliwości zbadania grubości powłoki lakierowej.
 
6. Gdzie dokonuje się badania samochodu?
 
Badania dokonuje się u autoryzowanych dealerów lub u wyznaczonych rzeczoznawców dziedziny motoryzacji.
 
 
 
7. Jakie są oryginalne grubości lakieru?
 
W zależności od marki pojazdu grubość może się trochę różnić. Elementy zewnętrzne mają grubszą warstwę niż elementy wewnętrzne jak progi i słupki środkowe. Adekwatnie wielkości te to około 110 do 180 drugie 50 do 90mq.
Grubość powłoki lakierowej może odbiegać od podanych wyżej. Jeśli wynik będzie w granicach 210 – 250mq jest to zazwyczaj druga warstwa lakieru. Wyniki 300 i więcej świadczą o szpachlówce na elemencie.
Musimy sobie zdać sprawę, że 100 mikronów to 1/10 mm. To bardzo niewielkie grubości. Nawet po zwykłej rysie np. na drzwiach wynik badania może być ok 300mq. Jednak w tym przypadku należy sprawdzić wynik elementów sąsiadujących, czyli progu , słupka wewnętrznego oraz błotników i następnych drzwi. Jeżeli wyniki będą podwyższone może to świadczyć, że to nie była tylko rysa, lecz coś więcej.
 
8. Jakie auta kupować?
 
Przede wszystkim możliwie sprawdzone i takie które posiadają historię.
Nie kupujcie aut najtańszych. Zazwyczaj są w nich ukryte wady których usunięcie jest dość drogie.
Nie kupujcie aut na „pół umowy” z Polski jak i zza granicy. Przede wszystkim to nielegalne, a po drugie jak okaże się z nim coś nie tak to nie mamy się do kogo zwrócić.
Ważna jest również ilość właścicieli. Jeśli auto często zmieniało właściciela, może to świadczyć o tym, że mogą z nim być jakieś problemy. To dla nas pewna wskazówka, aby dokładniej sprawdzić samochód.
Kupując samochód używany, musicie się liczyć z kosztami, które Was nie ominą. Są to podstawowe koszty eksploatacyjne jak i pospolite niespodzianki. Dlatego sprawdzajcie samochody w ASO lub u innych mechaników przed decyzją o ich zakupie. Koszty są relatywnie niewielkie do kosztów, które trzeba ponieść na naprawy, których nie widać na pierwszy rzut oka.
 
Jeżeli sprzedawca ogłasza pojazd na tym portalu, może to świadczyć o jego uczciwości i rzetelności.